Biffar med soltorkade tomater

Jag tycker om att göra mat som man kan frysa in. Biffar va längensen jag gjorde och provade att göra med soltorkade tomater. Ser kanske inte så spännande ut, men det var helt okej. Till serverade jag stekt potatis och tomater, röd paprika och rödlök

Det här behövs, ca 20 biffar:

6 msk ströbröd
9 msk vatten
ca 1 gul lök (hada jag inte hemma, så tog röd lök istället)
600 g köttfärs
8 krm salt
1,5 krm peppar

Gör så här:

1. Blanda ströbröd och vatten i en bunke. Låt stå några minuter
2. Hacka under tiden lök, soltorkade tomater
3. Blanda samman allt tills smeten blir smidig
4. Blöt händerna lätt och rulla och platta till biffar
5. Stek biffarna i riktligt med matfett tills de fått fin färg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0