Silviakaka

I helgen var jag hemma hos mina föräldrar och mamma bakade en av mina favoritkakor som hon brukar göra rätt ofta. Receptet är till en pajform men det går att dubbla satsen om man vill göra den i långpanna och skära den i rutor.

Silviakaka



Ingredienser:

2 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 dl kallt vatten

Glasyr:

100 gr margarin
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 äggula
Kokos

Gör så här:

Vispa ägg och socker poröst
Tillsätt mjöl blandat med bakpulver. Tillsätt sedan vattnet.
Grädda i ugnen ca 25 min i 175 grader.
Ingredienserna, utom kokos, sjudes på svag värme
Låt kakan svalna något.
Bred på glasyren och strö på kokos.

Njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0